Atunci când participi la evenimente, deseori primești cărți de vizită de la persoanele cu care intri în contact. Sau, uneori, mai este un bol la intrare, unde oamenii își lasă cărțile de vizită. Totuși, ce poți cu aceste date și care sunt normele prevăzute de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) al Uniunii Europene în acest sens?

Potrivit blog.avocatoo.ro, poți folosi aceste datele fără un consimțământ în scris, doar nu o porți mereu cu tine o notă de informare de trei pagini pe care să o semneze proprietarul cărții de vizită. Totuși sunt mai multe reguli care trebuie de respectat.

Faptul că acest schimb de date cu caracter personal se întâmplă într-un context de afaceri are o mare importanță. Când ți-a oferit cartea de vizită, persoana se așteptă în mod rezonabil că vei folosi detaliile sale pentru a-l contacta (inclusiv trimiterea de marketing direct) în scop de afaceri. Prin urmare, nu este necesar să obții consimțământul de la aceste persoane într-un context B2B. În schimb, te poți baza pe interesul legitim pentru a-i trimite comunicări.

Cu toate acestea, trebui să informezi persoanele într-un mod care să fie rezonabil și proporționat despre cum vei folosi datele sale. Așadar, dacă ai un stand (sau o masă) la un evenimente și colectezi cărți de vizită, este indicat să pui la dispoziția persoanelor un document de informare cu privire la prelucrarea datelor personale (de exemplu, să pui o foaie A4 în care descrii pe scurt cum prelucrezi datele lângă bolul unde oamenii își lasă cărțile de vizită, precizând că alte detalii vor fi furnizate la cerere).

Poți de asemenea să pui un mic afiș pe care să scrii ceva de genul ”Lasă-ți datele aici pentru te putea contacta” sau ”Ai dori să te includem pe lista noastră de corespondență?” sau ”Vrei să te ținem la curent cu newsletter-ul nostru? Lasă-ți datele aici!”.