Ministerul Justiției a anunțat concurs de selectare a unei firme, care va crea și va administra dosarul electronic. Ofertele pentru crearea sub-Sistemului Informațional E-Dosar pot fi depuse până la 19 septembrie, la sediul Ministerului Justiției. Criteriul ce va sta la baza evaluării dosarelor este oferta cea mai avantajoasă economic. Sub-Sistemul Informațional E-Dosar face parte din cadrul Programului Integrat de Gestionare a Dosarelor (PIGD) și necesită a fi extins cu noi funcționalități. În acest sens, Ministerul, în calitate de autoritate contractantă desfășoară o licitație publică pentru achiziționarea acestor servicii. Dosarul electronic va permite:
  • accesul părţilor la dosar;
  • depunerea cererii de chemare în judecată, cu atașarea variantei electronice a tuturor materialelor dosarului;
  • achitarea taxei de stat de către avocat prin intermediul platformei Mpay, cu atașarea automată a confirmării de plată la dosar;
  • primirea notificărilor cu privire la evenimentele pe dosar (citații, amânare ședință etc.);
  • prezentarea probelor şi distribuirea materialelor de pe dosar în formă on-line;
  • introducerea mecanismului de citare electronică a părţilor;
  • desfășurarea şedinţelor de judecată prin intermediul videoconferinţelor;
  • asigurarea interconexiunii PIGD cu alte sisteme informationale din sistemul justiţiei etc.
Potrivit reprezentanților Ministerului, va fi prioritar principiul securității informaționale, ce presupune asigurarea unui nivel adecvat de integritate, selectivitate, accesibilitate și eficiență pentru protecția datelor de pierderi, alterări, deteriorări și de acces nesancționat. De asemenea, principiul datelor sigure stipulează introducerea datelor în sistem doar prin canalele autorizate și autentificate. Mai multe detalii despre licitație, găsiți pe etender.gov.md.