Confederația Națională a Patronatelor nu susține inițiativa care se referă la reorganizarea procesului de stabilire, calculare şi plată a indemnizaţiei pentru incapacitate temporară de muncă prin preluarea responsabilităţilor angajatorului, în contextul dezvoltării implementării portalului certificatelor de concediu medical, începând cu 1 iulie.

În urma modificărilor operate în legislație, angajatorii nu vor mai calcula vechimea în muncă pentru a stabili mărimea, or va fi achitată indeminzația ce va constitui 75% din salariul angajatului pentru primele 5 zile de incapacitate temporară de muncă, dar nu mai mult de 15 zile pe an cu excepția situațiilor de îmbolnăvire a copilului, HIV/SIDA, tuberculozei și bolilor oncologice.

Confederația și-a reiterate dezacordul cu aceste modificări și solicită anularea prevederilor de achitare din contul angajatorului a primelor 5 zile de incapacitate temporară de muncă, menționând că defalcările acestora sunt suficiente pentru acoperirea necesităților, iar plata indemnizațiilor din contul angajatorului este un obstacol în calea business-ului.

Salariatul va prezenta, ca și anterior, buletinul de boală pe suport de hârtie (care se va mai păstra până la crearea și implementarea Registrului electronic) pentru a beneficia de plata indemnizației. Orice detalii referitoare la mărimea, plata, transferul indemnizației vor fi adresate direct reprezentanților Caselor Teritoriale de Asigurări Sociale, care vor fi responsabile de întregul mecanism. 

Totodată, CNPM menționează că organizația optează pentru preluarea funcțiilor de calculare și achitare a indemnizațiilor pentru incapacitate temporară de muncă de către Casa Națională de Asgurări Sociale, dar și pentru implementarea certificatului medical electronic.

Mai multe detalii despre noile reguli la calcularea indemnizaţiilor pentru incapacitate temporară de muncă puteți citi aici.