Ministerul Economiei și Infrastructurii propune crearea unei Autorități de omologare și de supraveghere a pieței auto. Un proiect de lege cu privire la supravegherea pieței și omologarea vehiculelor a fost prezentat pentru consutări publice. Potrivit documentului, Autoritatea de omologare va fi desemnată de Guvern și va fi responsabilă de toate aspectele omologării de tip a unui vehicul, sistem, componentă sau unitate tehnică separată, de procesul de autorizare, de eliberarea și, după caz, retragerea sau refuzarea certificatului de omologare, de legătura cu autoritățile competente în materie de omologare ale altor state membre, de desemnarea serviciilor tehnice și de supravegherea respectării de către producător a obligațiilor sale în materie de conformitate a producției. Autorii inițiativei susțin că prin această lege se instituie dispoziții privind supravegherea pieței pentru vehiculele rutiere, agricole şi forestiere, sistemele, componentele și unitățile tehnice separate care fac obiectul omologării, precum și cerințele pentru supravegherea pieței pentru piesele și echipamentele pentru aceste vehicule. Conform datelor din Registrul de Stat al Transporturilor, la data de 1 octombrie, în Republica Moldova erau înregistrate 934.712 unități, iar numărul acestora este în crește de la an la an. Această tendință se menține pe parcursul ultimilor 10 ani, în pofida anumitor restricții impuse la importul autovehiculelor. Analiza structurii Registrului de stat al transporturilor scoate în evidență că cea mai mare parte a autovehiculelor importate și puse în circulație sunt autoturisme, destinate în special pentru uz personal. Cea mai mare pondere o au autovehiculele producătorilor din țările Uniunii Europene (59%), Japonia (15%) și Federația Rusă (13%). O altă cifră relevantă este și numărul de autovehicule noi, care au fost vândute în Republica Moldova, și care în 2015 a constituit 3.537 de unități. Astfel, deși parcul auto național crește anual cu circa 30 de mii de unități de transport, doar 12 % sunt unități de transport noi comercializate de importatori oficiali. Restul autovehiculelor sunt importate la mâna a doua sau procurate direct de la dealerii autorizați din alte țări. În prezent, pe piața vehiculelor rutiere activează aproximativ 10 agenți economici, care au statut de dealer autorizat sau reprezentant al producătorului, și care asigură importul a peste 70% din vehiculele rutiere noi comercializate pe piață. Restul sunt importate de alți agenți economici mici. În cazul pieselor de schimb, situația este mai dificilă, deoarece importul acestora nu este reglementat şi poate fi realizat de orice agent, pentru comercializare sau uz personal. În acest context, dacă în cazul unităților de transport noi importate, reprezentanțele oficiale ale producătorilor pot pune la dispoziția clienților toate informațiile tehnice necesare, în cazul mașinilor la mâna a doua - această informație nu poate fi accesată. Ca rezultat, nu poate fi verificat dacă acestea corespund cerințelor tehnice care au fost impuse la momentul producerii, precum și dacă pe parcursul exploatării nu au fost aduse unele modificări constructive. Inițiativa a fost lansată încă la începutul anului. Ulterior, proiectul a fost retras, iar acum autoritățile l-au prezentat din nou pentru consultări publice.