Proiectul de lege prin care un deputat vrea să interzică utilizarea farurilor anticeață, atunci când nu este ceață, trebuie să fie revizuit deoarece conține norme care nu sunt clare și pot genera corupție. Concluzia aparține experților anticorupție din cadrul Centrului Național Anticorupție. Aceștia susțin că, deşi iniţiativa este justificată din punct de vedere al siguranţei traficului rutier, totuşi, norma lasă loc de interpretări confuze prin utilizarea sintagmei ”în alte condiţii decât pe timp de ceaţă”. Și asta pentru că se restricţionează dreptul conducătorilor de autovehicule de a utiliza farurile anticeaţă doar în condiţii de ceaţă. În prezent, Regulamentul circulaţiei rutiere prevede că farurile anticeaţă pot fi utilizate:
  • în condiţii de vizibilitate redusă - separat, precum şi simultan cu lumina de întâlnire sau de drum a farurilor;
  • pe timp de noapte pe sectoarele de drum neiluminate - simultan cu lumina de întâlnire sau de drum a farurilor;
  • în aceste cazuri  - în locul luminii de întâlnire a farurilor.
Totodată, lanternele posterioare anticeaţă pot fi utilizate numai în condiţii de vizibilitate redusă. Este interzisă conectarea lanternelor posterioare anticeaţă la semnalul de oprire. De asemenea, potrivit pct.7 al Regulamentului, prin vizibilitate redusă se înţelege ”vizibilitatea drumului mai mică de 300 m. în perioada amurgului, zorilor, în condiţii de ceaţă, ploaie, ninsoare etc”. Drept urmare, farurile anticeaţă sunt utilizate nu doar pe timp de ceaţă, dar şi în condiţii de vizibilitate redusă. Astfel, restrângând dreptul conducătorilor de autovehicule de a aplica farurile anticeaţă doar pe timp de ceaţă, există riscul de a pune în pericol siguranţa în trafic: pe de o parte, a conducătorilor de autovehicule, iar pe de altă parte, a pietonilor; în condiţiile de vizibilitate redusă. Prin urmare, proiectul necesită a fi revizuit. Experții susțin că trebuie exclusă sintagma ”în alte condiţii decât pe timp de ceaţă” şi de menționat expres actul normativ care reglementează exigenţele de folosire a farurilor anticeaţă, adică Regulamentul circulaţiei rutiere.