Evaluarea, administrarea și valorificarea bunurilor infracționale va fi efectuată de către Agenția de Recuperare a Bunurilor Infracționale (ARBI) împreună cu Ministerul Finanțelor. Un Regulament în acest sens a fost aprobat de către Guvern, în ședința de ieri. Documentul stabileşte procedura de evaluare a bunurilor sechestrate, ţinându-se cont de factorii fizici, economici, sociali şi de altă natură, inclusiv de indicii evoluţiei în timp, care influenţează asupra valorii bunului. De asemenea, este prevăzut că ARBI poate contracta persoane fizice şi juridice, de drept public sau privat, specializarea cărora va asigura cea mai eficientă realizare a atribuţiilor de evaluare a bunurilor infracţionale. La fel, în Regulament este descrisă procedura de depozitare, întreţinere şi gestionare a bunurilor sechestrate de către ARBI în comun cu Ministerul Finanţelor. De asemenea, este prevăzut că ARBI va asigura gestionarea bunurilor sechestrate plasate în ţară cât şi peste hotarele ţării prin exercitarea conducerii, supravegherii în baza instituirii unui administrator în vederea recuperării prejudiciului cauzat.  De asemenea, administrarea bunurilor sechestrate se va efectua în dependenţă de natura şi specificul bunului, astfel:
  • în cazul în care bunul sechestrat sunt bani în monedă naţională şi/sau valută străină, atunci aceştia urmează a fi plasaţi pe conturi bancare de depozit ale ARBI deschise în instituţia financiară selectată ca urmare unui concurs desfăşurat în acest sens;
  • în cazul altor categorii de bunuri ARBI poate contracta persoane fizice şi juridice, de drept public sau privat, specializarea cărora va asigura cea mai eficientă realizare a atribuţiilor de administrare a bunurilor sechestrate.
În același timp, Regulamentul spune că procedura de înstrăinare, prin vânzarea bunurilor la un preț egal sau mai mare decât cel evaluat, va avea loc în cadrul unei licitaţii publice.