Comunitatea de afaceri propune modificări legislative care să simplifice relațiile între asociații și fondatorii societăților comerciale. Potrivit unui comunicat de presă difuzat de autorități, uneori relațiile dintre asociați complică activitatea agenților economic, iar în unele cazuri chiar poate duce la suspendarea activității. Pentru simplificarea legislației a fost creat un Grup de lucru.

În acest sens, sectorul asociativ de afaceri a expediat în adresa Secretariatului Consiliului Economic peste 50 de subiecte pentru analiză, cu propuneri care ar trebui să simplifice relațiile între asociații/fondatorii societăților comerciale și să diminueze riscul apariției litigiilor și conflictelor între ei.

Printre subiectele scoase în discuție se regăsesc și răspunderea subsidiară a asociaților, contractele de societate dintre asociați, accesul asociaților la informația despre activitatea societății, plafonul limită de asociați ai unei SRL, proceduri de elaborare și semnare de către asociați a actelor constitutive, aporturile la capitalul social.

Potrivit Ministerului Economiei, urmează să fie elaborate modificări legislative care să vizeze:

  • eliminarea obligativitatii numărului stabil de angajați într-un SRL;
  • normele de guvernanță corporativă (shareholders agreements);
  • repartizarea flexibilă a dividendelor (parte din profitul unei societăți pe acțiuni care revine fiecărui acționar la sfârșitul fiecărui exercițiu financiar, în raport cu acțiunile pe care le posedă);
  • prezența fondatorilor sau reprezentanților lor la Agenția Servicii Publice, pentru înregistrarea societății;
  • semnatura digitală pentru asociați naționali și internaționali;
  • uniformizarea legislației.