Sistemul informațional ”Gestiunea Dosarelor de Expertiză Judiciară” (SI GDEJ) va fi implementat, în curând, în Republica Moldova. Anunțul a fost făcut de Ministerul Justiției, care spune că sistemul este o resursă informațională necesară și importantă pentru activitatea instituțiilor de expertiză judiciară.

Mai exact, SI GDEJ va îngloba posibilități funcționale de gestionare a fluxurilor de lucru, schimb de informații, funcții de înștiințare, depozitare a datelor și solicitare online de expertize, necesare pentru procesarea dosarelor de expertiză judiciară în cadrul instituțiilor de expertiză judiciară. Sistemul va permite crearea și păstrarea dosarelor de expertiză judiciară prin stocarea, sistematizarea și actualizarea informațiilor procesate de către instituțiile de expertiză judiciară, ceea ce va eficientiza lucrul personalului din cadrul acestora.

De asemenea, va fi redus considerabil timpul pentru elaborarea rapoartelor, deoarece informațiile nu vor mai fi colectate pe suport de hârtie, ci vor fi integrate cu ajutorul unui instrument tehnologic modern de raportare.

Autoritățile spun că implementarea cu succes a SI GDEJ va contribui la unificarea procedurilor și metodologiei de efectuare a expertizelor judiciare. Proiectul Hotărârii Guvernului cu privire la Sistemul informațional ”Gestiunea Dosarelor de Expertiză Judiciară” a fost deja avizat și urmează a fi aprobat de către Executiv.

Conceptul SI GDEJ a fost elaborat cu suportul PNUD Moldova și al Suediei, în cadrul Proiectului ”Consolidarea eficienței și accesului la justiție în Moldova”.