Actele de identitate livrate prin intermediul serviciului guvernamental de livrare (MDelivery) se vor înmâna contra semnătură personal titularului, reprezentantului lui legal sau reprezentantului împuternicit prin procură autentificată de notar ori de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcție sau persoanei care acționează în interesul acestuia în condițiile prevederilor legale. Regulile de funcționare a sistemului urmează să fie examinate de Guvern.

La cererea solicitantului, actul de identitate se va putea livra la domiciliul sau la reședința temporară, sau la locul aflării acestuia. În cazul înmânării actului de identitate reprezentantului legal, reprezentantului împuternicit sau persoanei care acționează în interesul titularului, aceștia se vor identifica prin actul de identitate. În lipsa actului, se va lua în considerare informația din Registrul de stat al populației.

Totodată, se va permite înmânarea și livrarea actelor de identitate minorilor, care au atins vârsta de 14 ani, dacă există consimțământul reprezentantului legal al acestuia. Consimțământul reprezentantului legal se va depune în scris în faţa persoanei responsabile din cadrul autorităţii competente de recepţionarea cererii sau se prezintă în forma autentificată de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcție.

În cazul livrării actului de identitate prin intermediul serviciului guvernamental de livrare (MDelivery), documentele referitoare la înmânarea actului de identitate se păstrează la furnizorul de servicii poștale în condițiile stabilite de Guvern pentru documentele serviciului poștal

Înmânarea buletinului de identitate electronic prin reprezentant sau livrarea acestuia nu se va admite.

În prezent, actele de identitate se livrează prin intermediul rețelei poștale a ÎS Poșta Moldovei, iar în municipiile Chișinău, Bălți, Comrat și suburbiile acestora, prin intermediul serviciului de curierat al Agenției Servicii Publice.