Plafonul minim de vârstă la angajare în funcțiile de subofițeri de informații și securitate a fost redus până la 20 de ani, iar, la angajare, candidații nu vor mai trebui să prezinte carnetul de muncă și cazierul judiciar.

Inițiativa legislativă care prevede modificarea Legii privind statutul ofițerului de informații și securitate a fost votată în a doua lectură de Parlament.

De asemenea, un ofițer de informații va putea accede într-o funcție de conducere doar în cazul în care are o vechime de serviciu în funcția de ofițer de informații de cel puțin trei ani. Potrivit autorilor, acest lucru va garanta profesionalismul și cunoașterea specificului de activitate al Serviciului de Informații și Securitate.

Potrivit Direcției comunicare și relații publice a Parlamentului, documentul mai prevede anumite facilități pentru ofițerul de informații și securitate: locuință de serviciu care nu poate fi supusă privatizării sau compensarea cheltuielilor pentru închirierea unei locuințe. De asemenea, în cazul detașării sau numirii ofițerului de informații într-o funcție care implică schimbarea localității de domiciliu, fiecare membru al familiei va beneficia de o indemnizație în mărime de 50% din salariul de funcție al ofițerului de informații.

Inițiativa legislativă a fost votată în a doua lectură de 53 de deputați.