Baza impozabilă a taxei pentru dispozitivele publicitare, conform lit. q) col. 2) al anexei la titlul VII din Codul fiscal, constituie suprafaţa feţei (feţelor) dispozitivului publicitar pentru promovarea propriilor produse şi servicii, inclusiv a mărcii comerciale.

Publicitatea exterioară (outdoor), potrivit art. 3 al Legii ”Cu privire la publicitate”, include şi publicitatea difuzată prin intermediul dispozitivelor publicitare amplasate pe/în mijloace de transport.

Potrivit Serviciului Fiscal de Stat, taxa pentru dispozitivele publicitare se calculează, conform art. 293 alin. (5) din Codul fiscal, din ziua indicată de către autoritatea administraţiei publice locale în autorizaţiile eliberate de către aceasta şi până în ziua în care termenul de valabilitate a acestora a expirat sau acestea au fost suspendate, anulate, retrase în modul stabilit de legislaţia în vigoare.

Subsecvent, reieșind din prevederile art. 40 alin. (1) și alin. (2) al Legii, se autorizează de către autoritatea administraţiei publice locale afișarea imaginilor publicitare:

- pe/în vehicule aflate în trafic interraional sau internaţional, de pasageri sau de mărfuri;

- pe taximetre;

- pe vehicule destinate publicităţii.

Astfel, aferent mijloacelor de transport, taxa pentru dispozitivele publicitare se aplică doar în cazurile afişării imaginilor publicitare pentru promovarea propriilor produse şi servicii, inclusiv a mărcii comerciale pe/în categoriile de vehicule, specificate la art. 40 alin. (1) și alin. (2) al Legii.