Agenții economici vor putea plasa imagini mai mari pe fațadele unităților de comerț fără a fi considerate publicitate. Legea ar putea fi modificată prin intermediul unui proiect numit facilitarea activității mediului de afaceri VII.

În redacția actuală Legea cu privire la publicitate prevede că nu constituie publicitate exterioară și nu necesită autorizație pentru dispozitiv publicitar: firma cu o suprafață maximă de 1 m2; vitrinele localurilor de comerț și de prestări de servicii, amenajate cu mărfuri comercializate și iluminate pe timp de noapte, iar orice alte imagini și/sau inscripții amplasate pe un local de comerț sau de prestări de servicii, cu excepția acestora, se consideră publicitate şi se autorizează în modul stabilit.

În același timp, conform art. 3 din Legea nr. 62/2022 termenul ”firmă” presupune orice inscripție amplasată pe imobilul în care îşi desfășoară activitatea un comerciant sau într-un loc adiacent, special amenajat, având ca obiect denumirea, marca comercială, logotipul/emblema, programul de activitate şi/sau genurile de activitate ale comerciantului respectiv şi, după caz, elemente de design şi aranjament artistic/arhitectural.

Mediul de afaceri consideră că suprafața maximă actuală reglementată de 1 metru pătrat este una insuficientă, nu permite agenților economici să încadreze majoritatea informațiilor care se doresc a fi comunicate, inclusiv ținând cont de obligațiile impuse prin lege în ceea ce privește conținutul firmei de la locurile de comerț. Deoarece multe din firmele de la locurile de comerț au o suprafață mai mare de 1 metru pătrat, suprafața firmei care excedă această mărime este taxată neuniform și excesiv de către autoritățile publice locale. Luând în considerare la momentul actual diversitatea contribuabililor și noua noțiune utilizată în Lege (cea de Dispozitiv publicitar ca și obiect al autorizării și impunerii cu taxă locală) cu un sens extrem de larg și general, taxa care se va aplica pentru dispozitivele publicitare devine o povara fiscala majoră pentru instituțiile financiare, dar și pentru orice alți agenți economici.

Astfel, autoritățile consideră că o suprafață de 3 metri pătrați a firmei ar fi una suficientă pentru difuzarea completă a informațiilor la locurile de comerț și nu ar putea fi considerată excesivă din perspectiva aspectului estetic și arhitectural.

Legea cu privire la publicitate nu reglementează dreptul titularului actului permisiv de a prelungi termenul de valabilitate al autorizației pentru dispozitiv publicitar, stabilind în toate cazurile obligația titularului de a demonta dispozitivele publicitare fixe în termen de 15 zile lucrătoare de la expirarea termenului. Această normă contravine Legii nr. 160/2011, care reglementează în art. 6 condițiile și modul de prelungire a valabilității actelor permisive. În acest context este lipsită de necesitate și urmează a fi eliminată norma din art. 32, alin. (13) a Legii care prevede că în cazul în care cererea de solicitare a unei noi autorizații pentru dispozitiv publicitar este depusă cu cel mult 90 de zile şi cel puțin 30 de zile calendaristice înainte de expirarea termenului de valabilitate al autorizației în vigoare, titularul acesteia are drept prioritar pentru eliberarea unei noi autorizații pentru aceeași locație.

La moment Legea cu privire la publicitate conține prevederi de supra-reglementare în ceea ce ține de autorizarea plasării publicității pe vehicule deoarece prevede eliberarea autorizații de APL și avizului prealabil eliberat de poliție. Autorii proiectului consideră că este suficient doar avizul Poliției și necesitatea eliminării autorizației APL. Mai mult decât atât, o dată cu intrarea în vigoare a noii legi a publicității, reprezentanții mediului de afaceri au semnalat practicile (similare celor existente în cazul autorizării dispozitivelor publicitare) de refuz în eliberarea autorizațiilor pentru vehicule în lipsa regulamentelor locale privind publicitatea exterioară.