Minivacanța prevăzută pentru acest început de an bucură atât cetățenii cât și prestatorii de servicii turistice, iar în această perioadă, numărul de contracte de servicii turistice este în continuă creștere.

Bucuria unei vacanțe însă poate fi de multe ori anulată de o prestare necorespunzătoare a serviciilor turistice. Pentru a evita astfel de situații, sau pentru a-și putea recupera prejudiciile în asemnea situații, consumatorii trebuie să cunoască următoarele:

Înainte de semnarea unui contract organizatorul și, după caz, intermediarul de pachete sunt obligați să furnizeze călătorului informațiile standard prin intermediul unui formular precum și unele informații vitale, dacă acestea sunt aplicabile pachetului turistic.

Călătorul are dreptul la rezoluțiune în orice moment înainte de începerea călătoriei. În cazul în care declară rezoluțiunea în temeiul enunțului anterior, călătorul poate fi obligat să plătească organizatorului un comision de rezoluțiune adecvat și justificabil.

Sarcina probei în ceea ce privește îndeplinirea cerințelor în materie de informare revine profesionistului.

Călătorul are dreptul să cesioneze contractul unui terț care satisface toate condițiile aplicabile contractului respectiv, după ce îl înștiințează pe organizator într-un termen rezonabil înainte de începerea călătoriei, pe un suport durabil. Înștiințarea cu cel puțin 7 zile înainte de începerea călătoriei este considerată, în orice caz, rezonabilă.

Dacă serviciile de călătorie au un viciu, în condițiile contractului, călătorul are dreptul:

  • să fie remediat viciul și să ceară rambursarea cheltuielilor necesare;
  • să ceară remedierea prin prestarea unor alte servicii de călătorie;
  • să ceară rambursarea costului cazării;
  • să declare rezoluțiunea contractului de servicii de călătorie;
  • să obțină reducerea prețului pachetului de servicii de călătorie;
  • să ceară despăgubiri.
     

Pretențiile călătorului se prescriu extinctiv în termen de doi ani. Termenul de prescripție extinctivă începe să curgă de la data în care călătoria trebuia, conform contractului, să ia sfârșit.

Călătorilor li se pune la dispoziție un număr de telefon de urgență sau detaliile unui punct de contact unde pot lua legătura cu organizatorul sau cu intermediarul de pachete.

Precizăm că, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței a lansat și o campanie de informare în domeniul turismului “Călătorește în siguranță! Fii informat!”, care se va desfășura și pe parcursul anului 2020.