O persoană s-a plans în instanță că Poșta Moldovei nu i-a livrat un telefon comandat online. Mai mult ca atât, autoritatea a indicat în sistemul de monitorizare că produsul a fost ridicat de destinatar, prin urmare nu a putut primi despăgubiri de la portalul electronic.

Reclamantul a indicat că a comandat online un telefon mobil în sumă de 143,99 dolari SUA. Acesta a fost expediat prin intermediul poștei. Peste puțin timp de la expediere, Poșta Moldova a indicat că telefonul a fost livrat și înmânat destinatarului. Deoarece persoana nu a primit smartphone-ul, a cerut despăgubiri. Cererea prealabilă nu a fost soluționată.

Magazinul online a refuzat, la fel, să soluționeze problema, deoarece Poșta Moldovei a indicat în sistemul de livrare că telefonul a ajuns la destinație.

Ulterior, Poșta Moldovei a informat reclamantul că, colectul a fost pierdut pe teritoriul Republicii Moldova. Totodată, autoritatea a indicat că doar expeditorul are dreptul la despăgubire materială, iar destinatarul trimiterii poştale poate primi despăgubirea materială numai dacă expeditorul refuză în scris de drepturile sale în favoarea destinatarului.

Astfel, reclamantul s-a adresat în judecată și a solicitat recuperarea prejudiciului material în sumă de 143,99 dolari SUA și prejudiciu moral în sumă de 10.000 de lei.

În schimb, pârâtul a spus că reclamantul a venit la oficiul poștal să verifice starea altor trei colete, iar între timp a întrebat și despre trimiterea cu telefonul mobil. Operatorul i-a comunicat că smartphone-ul nu este în oficiul poștal, în schimb i-a dat celelate trei colete. Reclamantul a refuzat să ridice unul dintre pachete, spunând cu voce ridicată că nu este al său. Poșta Moldovei a mai indicat că operatorul din greșeală a indicat în sistemul de monitorizare că telefonul a fost livrat.

Judecătoria Chișinău, sediul Central a respins cererea, menționând că aceasta este neîntemeiată. Decizia primei instanțe a fost menținută, recent, de către magistrații de la Curtea de Apel Chișinău.