Google amână, pentru a treia oară deja, eliminarea cookie-urilor terțe din browser-ul Chrome, scrie profit.ro.

Noul termen este începutul anului viitor, în condițiile în care schimbarea este urmărită îndeaproape de autoritatea pentru piețe și concurență din Marea Britanie.

În decembrie a fost anunțat că, la aproape patru ani de când a început să evalueze modul în care ar putea să elimine din schema de urmărire a comportamentului utilizatorilor cookie-urile terțe, Google va face primul pas în acest sens.

Era anunțat că, din 4 ianuarie 2024, cookie-urile terțe vor fi dezactivate pentru 1% din utilizatorii browser-ului Google Chrome.

Spre deosebire de alte browsere, care oferă de mult timp opțiuni pentru blocarea acestor cookie-uri sau o fac deja în mod implicit, Google nu s-a grăbit deloc să facă acest lucru.

Motivul este simplu, cea mai mare parte a veniturilor Google vin din reclamele digitale, pentru care, până acum, cookie-urile terțe au jucat un rol important în urmărirea utilizatorilor în vederea targetării cât mai eficiente a reclamelor.

În locul cookie-urilor, Google va implementa așa-numitele topicuri, lăsând utilizatorii să configureze domeniile proprii de interes.

Datele colectate de Google vor fi trecute prin ceea ce compania numește Privacy Sandbox, înainte de a ajunge la ceilalți advertiserii.

Acesta este un prim pas, prin care gigantul american vrea să urmărească modul în care decurge planul, înainte de elimina complet, pentru toți utilizatorii, cookie-urile terțe în a doua jumătate a anului viitor.