Procedura de înmatriculare a vehiculelor a fost simplificată. Potrivit normelor intrate recent în vigoare, se reduce numărul vizitelor la ghișeu, un șir de acte nu vor mai fi obligatorii, iar accesul la documentele disponibile pe platforma MConnect va fi extins.

Astfel, prin simplificarea procedurilor de înmatriculare a vehiculelor a fost exclusă obligativitatea prezentării multiplelor formulare în cazurile în care datele conținute în aceste documente sunt disponibile în resurse informaționale și pot fi furnizate prin intermediul platformei de interoperabilitate, și anume: se elimină necesitatea prezentării în format fizic a documentelor ce confirmă asigurarea obligatorie RCA,  dovada inspecției tehnice periodice valabile și dovada achitării taxei de utilizare a drumurilor.

Totodată, a fost stabilit termenul de 30 de zile în care este valabil raportul de identificare a vehiculului (anterior termenul a fost doar de cinci zile lucrătoare).

De asemenea, prin hotărârea aprobată a fost exclusă obligativitatea prezentării vehiculului la ASP pentru prestarea serviciilor  de:

  • transcriere a transmiterii dreptului de proprietate;
  • eliberare a duplicatului certificatului de înmatriculare;
  • radiere din evidență a vehiculului.

Prin urmare, procedura de identificare a vehiculului prin verificarea numerelor șasiului, caroseriei și motorului se va desfășura doar la înmatricularea primară  de stat și la eliberarea unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a reutilării vehiculului.